RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
6.00- 8.00 Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Zajęcia stymulacyjne. Zabawy według zainteresowań dzieci,
czynności opiekuńcze.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ OD GODZ. 8.00 DO 13.00
8.00 - 8.45 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające percepcję
wzrokową, słuchową, grafomotorykę . Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój
dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci.
Ćwiczenia poranne.
8.45- 9.00 Przygotowanie do śniadania.
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
9.00 - 9.30 I śniadanie
Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.Nabywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.
9.30- 10.15 Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o obowiązującą podstawę programową
według wybranego programu wychowania przedszkolnego na dany rok szkolny.
10.15- 10.45 Zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. Rozwijanie samodzielności.
10.45- 11.00 Przygotowanie do II śniadania.
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
11.00 – 11.20 II śniadanie.
Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych z zachowaniem się przy stole.
11.20- 13.00 Odpoczynek i relaksacja.
Spacery i wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. Zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. Obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
13.00- 13.15 Przygotowanie do obiadu.
Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.
13.15 - 13.45 Obiad.
Nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków,
prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyków
higieniczno- kulturalnych.
13.45- 14.00 Odpoczynek i relaksacja. Rozwijanie czytelnictwa, słuchanie bajek.
14.00- 16.30 Realizacja programów własnych i profilaktycznych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Zabawy konstrukcyjne, artystyczne, czytelnicze, tematyczne zespołach, zabawy dowolne. Zajęcia dodatkowe. Rozmowy indywidualne z rodzicami.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
7.30- 8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ OD GODZ. 8.00 DO 13.00
8.00- 8.45 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe(np.rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne.
8.45- 9.00 Przygotowanie do I śniadania.
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
9.00- 9.30 I Śniadanie
Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
Nabywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.
9.30- 10.30 Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o obowiązującą podstawę programową według wybranego programu wychowania przedszkolnego na dany rok szkolny.
10.30– 10.45 Prace porządkowe po zajęciach, praca w kąciku przyrody. Rozwijanie samodzielności
10.45 – 11.00 Przygotowanie do II śniadania.
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
11.00 –11.30. II Śniadanie
Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych z zachowaniem się przy stole.
11.30- 13.00 Spacery i wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w Sali, gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. Obserwacje przyrodnicze. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
13.00- 13.15 Przygotowanie do obiadu.
Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.
13.15- 13.45 Obiad
Nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków,
prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyków
higieniczno- kulturalnych.
13.45- 14.00 Odpoczynek i relaksacja. Rozwijanie czytelnictwa, słuchanie bajek muzycznych.
14.00-15.30 Realizacja programów własnych i profilaktycznych. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek).
Samodzielne działania dzieci, utrwalanie zdobytej wiedzy. Zabawy: konstrukcyjne, artystyczne, czytelnicze, tematyczne. Rozchodzenie się dzieci.
Pokaż informacje o artykule
Utworzył/Odpowiada:
Iwona Koziak - 2017-11-28 20:46:52
Udostępnił:
Iwona Koziak - 2017-11-28 20:46:52
Zaktualizował:
Marzena Sroga - 2018-12-27 17:21:58
|
Data modyfikacji |
Zmodyfikował |
|
1 |
2024-09-06 14:34:07 |
Marzena Sroga |
Zobacz |
2 |
2020-10-05 16:28:29 |
Marzena Sroga |
Zobacz |
3 |
2018-12-27 17:21:58 |
Marzena Sroga |
Zobacz |
4 |
2018-12-17 20:33:06 |
Marzena Sroga |
Zobacz |
5 |
2018-12-17 19:52:24 |
Marzena Sroga |
Zobacz |
6 |
2018-12-17 19:31:40 |
Marzena Sroga |
Zobacz |
7 |
2017-11-28 20:46:52 |
Iwona Koziak |
Zobacz |
Tę stronę obejrzały 2 osoby