6.00- 8.00 Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Zajęcia stymulacyjne. Zabawy według zainteresowań dzieci,
czynności opiekuńcze.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ OD GODZ. 8.00 DO 13.00
8.00 - 8.45 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające
percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę . Indywidualna pomoc wspomagając
rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci.
Ćwiczenia poranne.
8.45- 9.00 Przygotowanie do śniadania.
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
9.00 - 9.30 I śniadanie
Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.Nabywanie umiejętności
kulturalnego spożywania posiłków.
9.30- 10.15 Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o obowiązującą podstawę programową
według wybranego programu wychowania przedszkolnego na dany rok szkolny.
10.15-10.45 Zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. Rozwijanie samodzielności.
10.45-11.00 Przygotowanie do II śniadania.
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
11.00–11.20 II śniadanie.
Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych z zachowaniem się
przy stole.
11.20- 13.00 Odpoczynek i relaksacja.
Spacery i wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. Zabawy
ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. Obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia
indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
13.00-13.15 Przygotowanie do obiadu.
Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.
13.15-13.45 Obiad.
Nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków,
prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyków
higieniczno- kulturalnych.
13.45-14.00 Odpoczynek i relaksacja. Rozwijanie czytelnictwa, słuchanie bajek.
14.00-16.30 Realizacja programów własnych i profilaktycznych. Ćwiczenia indywidualne z
dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci
o szczególnych zainteresowaniach. Zabawy konstrukcyjne, artystyczne,
czytelnicze, tematyczne zespołach, zabawy dowolne. Zajęcia dodatkowe. Rozmowy
indywidualne z rodzicami.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
7.30-8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ OD GODZ. 8.00 DO 13.00
8.00-8.45 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe(np.rozwijające percepcję
wzrokową,słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój
dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Ćwiczenia poranne.
8.45-9.00 Przygotowanie do I śniadania.
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
9.00-9.30 I Śniadanie
Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
Nabywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.
9.30-10.30 Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o obowiązującą podstawę programową
według wybranego programu wychowania przedszkolnego na dany rok szkolny
10.30–10.45 Prace porządkowe po zajęciach, praca w kąciku przyrody. Rozwijanie
samodzielności
10.45–11.00 Przygotowanie do II śniadania.
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
11.00–11.30 II Śniadanie
Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych z zachowaniem się przy
stole.
11.30-13.00 Spacery i wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w Sali, gry i
zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. Obserwacje przyrodnicze. Ćwiczenia
indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
13.00-13.15 Przygotowanie do obiadu.
Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczne.
13.15-13.45 Obiad
Nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków,
prawidłowego posługiwania się sztućcami, wyrabianie nawyków
higieniczno- kulturalnych.
13.45-14.00 Odpoczynek i relaksacja. Rozwijanie czytelnictwa, słuchanie bajek muzycznych.
14.00-15.30 Realizacja programów własnych i profilaktycznych. Zajęcia dodatkowe dla dzieci
o szczególnych zainteresowaniach. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie
literatury dziecięcej(ewentualnie czytanie fragmentów książek).
Samodzielne działania dzieci, utrwalanie zdobytej wiedzy. Zabawy:
konstrukcyjne, artystyczne, czytelnicze, tematyczne. Rozchodzenie się dzieci.